1.       Ujasněte si, co od spolupráce očekáváte a co můžete nabídnout
 
Máte malou kavárnu na kraji města, nedávno otevřenou a lidé se tam příliš nehrnou? I to může být jeden z důvodů, proč zvažovat spolupráci s tzv. influencerem – člověkem, který má vliv na sociálních sítích, sledují ho i sta tisíce lidí a pro mnohé je inspirací a příkladem. Ale co od této spolupráce očekáváte? Že kavárnu navštíví pár desítek nových lidí, potencionálních stálých zákazníků či, že kavárna bude v následujících dnech doslova praskat ve švech?
zeď za ženou
Případně, co můžete nabídnout na oplátku – občerstvení v daném podniku a finanční odměnu, pokud ano, jak vysokou si můžete dovolit? Cena se odvíjí od dosahu člověka – má 10 tisíc followerů na Instagramu, nebo 200 tisíc? Každý si totiž bude účtovat jinou částku, která se může vyšplhat i do desetitisíců korun, avšak podle způsobu a délky propagace. Nejen tyto otázky si musíte zodpovědět, před tím, než někoho oslovíte.
 
2. Vyberte si správného člověka
 
Další nesmírně důležitý krok. Na jaké publikum vlastně chcete cílit? Na teenagery, maminky nebo na
jinou specifickou skupinu? Podle zodpovězení této otázky si musíte zvolit správného člověka pro vaši propagaci. Také je vhodné zjistit, zda by pro něj vaše nabídka nebyla zbytečná. Chcete zviditelnit svůj e-shop s krmivy pro zvířata a daný influencer nemá ani křečka? To nejspíš nebude správný člověk pro vaši spolupráci. Hledejte tedy důkladně, ať se z případné spolupráce nestane výsměch.
 
 žena drží chytrý telefon
3. Kontaktujte a spolupracujte
 
Správnou osobu máte vybranou, a již se chystáte psát e-mail s nabídkou spolupráce. Co by měl ale obsahovat? V krátkosti se představte, jak vás, tak vaši firmu a popište, jak si spolupráci představujete a co od toho očekáváte. Poté si jen vyjasněte všechny podmínky z obou stran a spolupráce je na světě.
 
 
Tento způsob propagace je stále více oblíbenější a není divu, klidí velký úspěch ze všech stran, zejména i fanoušci tento typ spolupráce vítají. Je však důležité neudělat krok vedle a z případné spolupráce si potom netrhat vlasy z hlavy. Špatný výběr propagace totiž může vašemu podnikání i uškodit, a to i nenávratně.
Proto tedy neudělejte krok vedle, vše si promyslete, abyste toho později nelitovali.